Jaguar XF
Karoseria posiada liczne rysy oraz widoczne ślady napraw blacharsko lakierniczych. Lakierowanie elementów wykonane bardzo słabo. Wymieniony przedni zderzak. Naprawiane elementy karoserii posiadają drugi lakier oraz szpachle w dużej ilości. Maska lakierowana, lewy przedni błotnik lakierowany, drzwi przednie oraz tylne lewe lakierowane, tylny błotnik z lewej strony lakierowany oraz szpachlowany, próg w tylnej części pojazdu z lewej strony szpachlowany oraz wnęka drzwi tylnych lewych, klapa bagażnika odstaję od bryły pojazdu. Prawy tylny błotnik oraz prawe tylne drzwi powtórnie lakierowane oraz szpachla na błotniku. Szczelina pomiędzy maską a błotnikami przednimi nierówne. Grill pojazdu uszkodzony. Pęknięta ramka tylnej szyby w lewych tylnych drzwiach. Brak uszczelek w drzwiach z lewej strony. Uszkodzone plastiki oraz ślady naprawy pod maską w okolicy chłodnicy. Chłodnica wymieniona. Opony z 2021 roku wielosezonowe. Felgi głownie z lewej strony pojazdu bardzo mocno uszkodzone. Szyby pojazdu bez odprysków lecz widoczne uszczerbki przy listwach i uszczelkach z lewej strony pojazdu.
Praca silnika głośna momentami słyszalne i ewidentne spadki obrotów, nierówna praca. Zapocenie w okolicy korka oleju oraz od spodu zapocenie na misce olejowej. Niski poziom płynu chłodniczego.
Wnętrze brudne, skóry wymagają odświeżenia. delikatne uszkodzenie boku drzwi lewych tylnych, brak lampki u dołu drzwi od kierowcy. Skóra na tylnym fotelu wygnieciona. Bagażnik brudny z elementami pojazdu. Bok fotela kierowcy wytarta skóra.
Całe wyposażenie pojazdu jest sprawne
Jazda próbna krótka z racji braku rejestracji. Zbieżność zawieszenia do ustawienia przy pełnym skręcie czuć rwanie opon. Zawieszenie nie wybite hamulce sprawne w dobrym stanie. Podczas zmiany biegów z P na D lub R lub N odczuwalne jest mocne szarpnięcie, którego nie powinno być. Zmiana biegów podczas jazdy jest mocno wyczuwalna.
Diagnostyka komputerowa wykazała 3 błędy jeden dotyczy czujnika temperatury zewnętrznej kolejny związany jest z kamerą oraz silnikiem szyby drzwi kierowcy. Błędy te najprawdopodobniej związane są z
- Wystąpił błąd w logice TIPM
- Przerwa w uziemieniu do ECM
- Wadliwy lub zwarty moduł sterujący
- Wadliwe przekaźniki mocy
- Uszkodzone oprogramowanie.
- Korozja w różnych złączach modułu sterującego.
- Woda w różnych złączach modułu sterującego.
Ponieważ wszystkie elementy z błędów działają domniemam, że jest problem ogólny w ECM. Dziwnym zachowaniem jest również, że na uruchomionym silniku pokazuje na wyświetlaczu przy zegarach informację iż zapłon jest włączony.
Należy w aucie jeszcze zmienić oświetlenie kierunkowskazów tylnych ponieważ są w kolorze czerwonym niedopuszczalne w Polsce przez co nie przejdzie auto przeglądu. Z informacji jakie uzyskałem od osoby pokazującej pojazd ( nie był to właściciel ) Do opłacenia jest akcyza za pojazdu.
Zakup tego pojazdu oceniam na mocno ryzykowny, nie zalecam zakupu pojazdu.